Natječaj Autonomnog centra - ACT za projektnog/u asistenta/icuTeo Petricevic
*zapošljavanje 1 projektnog/e asistenta/ice za rad na projektu na određeno vrijeme od 12 mjeseci (ugovor o radu, puno radno vrijeme) - radno mjesto je financirano iz IPA IV projekta 'Social inclusion and employment of Roma through biodynamic/organic food production'.
Puni naslov: Hidroponija u razvoju urbanog ekosistema i realizaciji samoodrživih urbanih zajednica.
Radi se o arhitektonsko-razvojno-urbanom projektu koji korespondira s trendovima u funkcioniranju i viziji razvoja najvećih svjetskih gradova te u krajnjoj konzekvenci predstavlja oblik društvenog inženjeringa u urbanim enklavama, koji uobličuje viziju gradova budućnosti pretpostavljajući kako će metropole biti samoodržive jedinice sa visoko integriranom infrastrukturom u kojoj su svi entiteti umreženi u flaksibilan ekosistem koji ima mogučnost ili čak cilj samoorganizacije (autopoesis), te na neki način stjecanja vlastite inteligencije (self actualizing intelligence).
Bespovratna sredstva - Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremuposlovni_planovi
Ministarstvo poduzetništva i obrta objavilo je Poziv na dostavu projektnih prijava iz Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija" 2014. – 2020. namijenjena mikro, malim i srednjim poduzetnicima:
Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremu,
Ulaganje u proizvodnu tehnologiju MSP
http://www.strukturnifondovi.hr/natjecaji/144
www.poslovni-planovi.com/aktualnosti/2015/9/21/izgradnja-proizvodnih-kapaciteta-malih-i-srednjih-poduzea-i-ulaganja-u-opremu-proizvodnju-tehnologiju
Projekat LIR ima za cilj podizanje životnog standarda i povećanje socijalne kohezije u BiH putem inkluzivnog održivog socioekonomskog razvoja. U okviru komponente za ekonomski oporavak, LIR projekat će direktno podržati privatni sektor te potencijalne investitore kako bi se povećala cjelokupna ekonomska aktivnost u lokalnim zajednicama, osigurao ekonomski rast kroz produktivnije lance vrijednosti, te stvorila nova radna mjesta i prihodi. Također, projektom se predviđa pomoć i za dugoročno nezaposlene i socijalno isključene kategorija stanovništva, a posebno povratnike, interno i dugotrajno nezaposlene osobe.
Izrada dokumenta Smjernice za razvoj IKT sektora u Brodsko-posavskoj županiji (u daljnjem tekstu Smjernice) rezultat je procesa suradnje ključnih dionika za razvoj gospodarstva, odnosno predstavnika javnog, gospodarskog i obrazovnog sektora. Proces izrade Smjernica dio je projekta „Virtualni inkubator 1.0“ udruge Connect IT za razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, koji je financijski podržala Brodsko-posavska Županija (u daljnjem tekstu BPŽ), a kojem je cilj okupiti ključne dionike i stvoriti okvire za unaprjeđenje suradnje među sektorima sa ciljem jačanja gospodarstva.
Smjernice IKT Brodsko-posavske županije - 31122019Brod Tech
Izrada dokumenta Smjernice za razvoj IKT sektora u Brodsko-posavskoj županiji (u daljnjem tekstu Smjernice) rezultat je procesa suradnje ključnih dionika za razvoj gospodarstva, odnosno predstavnika javnog, gospodarskog i obrazovnog sektora. Proces izrade Smjernica dio je projekta „Virtualni inkubator 1.0“ udruge Connect IT za razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, koji je financijski podržala Brodsko-posavska Županija (u daljnjem tekstu BPŽ), a kojem je cilj okupiti ključne dionike i stvoriti okvire za unaprjeđenje suradnje među sektorima sa ciljem jačanja gospodarstva, a koji je proveden tijekom 2019. godine.
„Virtualni inkubator 2.0“ nastavak je ranije uspostavljene međusektorske suradnje u 2019. godini.
Governance Accountability Project (GAP) is a project funded by Sida, EKN, and USAID to improve the capacity of 72 municipalities in Bosnia-Herzegovina to provide better services to citizens, increase transparency and responsible decision-making, expand the capacity to effectively manage human and capital resources, and to support a policy and fiscal framework conducive to accountable local government. The project cooperates closely with mayors, local governments, municipal associations, civil society, and the business community to bring Bosnia’s governance structures in line with European Union standards of transparency, accountability, and efficiency.
Activities included development and implementation of software tools for improving urban procedures, targeting partner municipalities in cooperation with GAP. In accordance with this plan the improvements in permitting procedures related to construction will be achieved by process of reengineering while administrative improvements will be achieved through use of new software and hardware, by integration of permit centers within the Customer Service Center (CSC) and by a combined approach of reviewing permitting and planning practices. Zoning methodology and use of geographic information system (GIS) assists in establishing permit centers in which urban permits can be delivered automatically, with all external approvals included and in one place, using AreaCAD-GIS Client/Server software.
Natječaj Autonomnog centra - ACT za projektnog/u asistenta/icuTeo Petricevic
*zapošljavanje 1 projektnog/e asistenta/ice za rad na projektu na određeno vrijeme od 12 mjeseci (ugovor o radu, puno radno vrijeme) - radno mjesto je financirano iz IPA IV projekta 'Social inclusion and employment of Roma through biodynamic/organic food production'.
Puni naslov: Hidroponija u razvoju urbanog ekosistema i realizaciji samoodrživih urbanih zajednica.
Radi se o arhitektonsko-razvojno-urbanom projektu koji korespondira s trendovima u funkcioniranju i viziji razvoja najvećih svjetskih gradova te u krajnjoj konzekvenci predstavlja oblik društvenog inženjeringa u urbanim enklavama, koji uobličuje viziju gradova budućnosti pretpostavljajući kako će metropole biti samoodržive jedinice sa visoko integriranom infrastrukturom u kojoj su svi entiteti umreženi u flaksibilan ekosistem koji ima mogučnost ili čak cilj samoorganizacije (autopoesis), te na neki način stjecanja vlastite inteligencije (self actualizing intelligence).
Bespovratna sredstva - Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremuposlovni_planovi
Ministarstvo poduzetništva i obrta objavilo je Poziv na dostavu projektnih prijava iz Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija" 2014. – 2020. namijenjena mikro, malim i srednjim poduzetnicima:
Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremu,
Ulaganje u proizvodnu tehnologiju MSP
http://www.strukturnifondovi.hr/natjecaji/144
www.poslovni-planovi.com/aktualnosti/2015/9/21/izgradnja-proizvodnih-kapaciteta-malih-i-srednjih-poduzea-i-ulaganja-u-opremu-proizvodnju-tehnologiju
Projekat LIR ima za cilj podizanje životnog standarda i povećanje socijalne kohezije u BiH putem inkluzivnog održivog socioekonomskog razvoja. U okviru komponente za ekonomski oporavak, LIR projekat će direktno podržati privatni sektor te potencijalne investitore kako bi se povećala cjelokupna ekonomska aktivnost u lokalnim zajednicama, osigurao ekonomski rast kroz produktivnije lance vrijednosti, te stvorila nova radna mjesta i prihodi. Također, projektom se predviđa pomoć i za dugoročno nezaposlene i socijalno isključene kategorija stanovništva, a posebno povratnike, interno i dugotrajno nezaposlene osobe.
Izrada dokumenta Smjernice za razvoj IKT sektora u Brodsko-posavskoj županiji (u daljnjem tekstu Smjernice) rezultat je procesa suradnje ključnih dionika za razvoj gospodarstva, odnosno predstavnika javnog, gospodarskog i obrazovnog sektora. Proces izrade Smjernica dio je projekta „Virtualni inkubator 1.0“ udruge Connect IT za razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, koji je financijski podržala Brodsko-posavska Županija (u daljnjem tekstu BPŽ), a kojem je cilj okupiti ključne dionike i stvoriti okvire za unaprjeđenje suradnje među sektorima sa ciljem jačanja gospodarstva.
Smjernice IKT Brodsko-posavske županije - 31122019Brod Tech
Izrada dokumenta Smjernice za razvoj IKT sektora u Brodsko-posavskoj županiji (u daljnjem tekstu Smjernice) rezultat je procesa suradnje ključnih dionika za razvoj gospodarstva, odnosno predstavnika javnog, gospodarskog i obrazovnog sektora. Proces izrade Smjernica dio je projekta „Virtualni inkubator 1.0“ udruge Connect IT za razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, koji je financijski podržala Brodsko-posavska Županija (u daljnjem tekstu BPŽ), a kojem je cilj okupiti ključne dionike i stvoriti okvire za unaprjeđenje suradnje među sektorima sa ciljem jačanja gospodarstva, a koji je proveden tijekom 2019. godine.
„Virtualni inkubator 2.0“ nastavak je ranije uspostavljene međusektorske suradnje u 2019. godini.
Governance Accountability Project (GAP) is a project funded by Sida, EKN, and USAID to improve the capacity of 72 municipalities in Bosnia-Herzegovina to provide better services to citizens, increase transparency and responsible decision-making, expand the capacity to effectively manage human and capital resources, and to support a policy and fiscal framework conducive to accountable local government. The project cooperates closely with mayors, local governments, municipal associations, civil society, and the business community to bring Bosnia’s governance structures in line with European Union standards of transparency, accountability, and efficiency.
Activities included development and implementation of software tools for improving urban procedures, targeting partner municipalities in cooperation with GAP. In accordance with this plan the improvements in permitting procedures related to construction will be achieved by process of reengineering while administrative improvements will be achieved through use of new software and hardware, by integration of permit centers within the Customer Service Center (CSC) and by a combined approach of reviewing permitting and planning practices. Zoning methodology and use of geographic information system (GIS) assists in establishing permit centers in which urban permits can be delivered automatically, with all external approvals included and in one place, using AreaCAD-GIS Client/Server software.
2. EU fondovi
• Financijski instrumenti koje je osmislila EU da
bi postigla ciljeve u svojim javnim politikama
• Financijska perspektiva je razdoblje od sedam
godina za koje EU donosi svoje ključne javne
politike i odobrava proračunska sredstva za
postizanje svojih ciljeva
• EU fondovi su novac europskih građana koji
se posebno smišljenim procedurama
dodjeljuje različitim korisnicima za provedbu
različitih projekata, a ti projekti trebaju
pridonijeti postizanju ključnih javnih politika
EU.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
2
3. SUSTAVI UPRAVLJANJA
• Razlikujemo centralizirane i decentralizirane
programe
• Centralizirani sustav upravljanja –onaj kojim se
upravlja u Bruxellesu kao centru EU i za njih vrijede
pitanja važna za cijelu EU
• Decentralizirani sustav upravljanja-oni kojima
upravljaju pojedine države članice, a za njih vrijede
pitanja koja su važna za njihov razvoj i usklađivanje s
europskim standardima
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
3
4. Pretpristupna pomoć
• Niz pretpristupnih instrumenata koji služe kao
priprema za ulazak u EU i prelazak na ESI fondove ;
• Dvije generacije fondova EU: prva generacija PHARE,
CARDS, ISPA, druga generacija IPA ;
• Hrvatska kao članica EU koristi Strukturne fondove.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
4
5. Programi Unije 2021.-2027.
• HORIZON EUROPE
• ERASUMUS +
• COSME-Program za konkurentnost malih i srednjih
poduzeća
• Program LIFE 2021. – 2027.
• CONSUMER
• JUSTICE
• Citizens, Equality, Rights and Values (CERV)
• Europske snage solidarnosti
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
5
6. Programi Unije 2021.-2027.
• IPA III
• ZAPOŠLJAVANJE I SOCIJALNE INOVACIJE
• KREATIVNA EUROPA
• PRAVA I DRŽAVLJANSTVO
• Digitalna Europa 2021. – 2027.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
6
7. Pozivi za dodjelu bespovratnih sredstava
• Najpoznatiji među korisnicima jer se novac daje
bespovratno , nije ga potrebno vraćati;
• Sadržaj javnog poziva sadrži referentni broj poziva,
upute za prijavitelje, obrazac A, obrazac B, obrazac
proračuna , obrazac ugovora, druge dokumente.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
7
8. Postupak prijave
• Ovlašteno tijelo objavljuje javni poziv ( na referentnim
web stranicama);
• Prijavitelj priprema natječajnu dokumentaciju i
dostavlja ju ovlaštenom tijelu;
• Prva faza je administrativna provjera ( je li prijavitelj
dostavio svu traženu dokumentaciju),
• Druga faza je faza prihvatljivosti prijavitelja, projekta i
aktivnosti u kojoj se utvrđuje udovoljava li prijavitelj
uvjete navedene u natječaju;
• Treća faza je faza vrednovanja sadržaja ;
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
8
9. Postupak prijave
• Provjera prihvatljivosti troškova i tzv. čišćenje
proračuna u kojoj se utvrđuje trošak projekta koji ulazi
u ugovor o dodjeli sredstava;
• Donosi se odluka o financiranju;
• Stranke potpisuju ugovor i počinje provedba projekta.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
9
10. OPIS PROBLEMA I POTREBA
Potrebno je odgovoriti na dva ključna pitanja:
• Šta je to što se dešava u vašem okruženju?
• Tko je identificirao (utvrdio) problem (potrebu) i kako
je to učinio ?
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
10
11. OPIS PROBLEMA I POTREBA
Također biste trebali uključiti detaljne demografske i
statističke podatke koji će čitateljima jasno predstaviti
opseg i veličinu problema. Možete uključiti sljedeće:
opis ciljne grupe;
statističke podatke koji će dokumentirati
postojanje problema (navesti i izvore podataka) –
ako isti postoje;
rezultate istraživanja, evaluacija, studija;
citate ili izvode iz zvaničnih dokumenata (UN,
ministarstva itd.);
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
11
12. OPIS PROBLEMA I POTREBA
Metode koje su korištene za utvrđivanje
potreba/problema;
važnost problema i šta će se desiti ako se ništa ne
poduzme;
ostale organizacije koje se trenutno bave rješavanjem
ovih potreba/problema
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
12
13. OPIS PROBLEMA I POTREBA
• Projekt ne smije rješavati probleme same
organizacije koja traži sredstva; organizacija ne
smije biti subjekt projekta već se mora govoriti o
problemima/potrebama zajednice, odnosno ciljnih
grupa koje su korisnici usluga organizacije.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
13
14. CILJEVI
• OPĆI CILJ – iskazuje željenu promjenu koja može biti
ostvarena tijekom više godina i općenita je.
• SPECIFIČNI CILJ –iskazuje ono što ćemo postići/
promijeniti u određenom trajanju projekta.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
14
15. AKTIVNOSTI
• u skladu s definiranim ciljem projekta, opisujemo
aktivnosti koje će do njega dovesti
• treba voditi računa o našem iskustvu i kvalifikacijama
osoba koje će provoditi aktivnosti
• treba voditi računa imamo li potrebnu opremu
• treba paziti da se nadopunjuju s našom misijom i
ostalim aktivnostima koje provodimo
• uputno priložiti plan aktivnosti u kojem ćemo u tablici
navesti aktivnosti po mjesecima i osobe koje su
odgovorne za njihovo provođenje.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
15
16. KORISNICI
U projektnom prijedlogu potrebno je navesti:
• tko će imati koristi od provedbe projekta
• kako će njima biti bolje
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
16
17. VRSTE RIZIKA
Rizični čimbenici u provedbi projekta-vrste rizika:
• Rizik dovršetka-prema kojemu postoji opasnost da
projekt neće biti dovršen u planiranom vremenu
• Rizik troškova- prema kojemu postoji mogućnost da će
troškovi projekta prerasti planirane
• Rizik izvedbe- npr. nemogućnost ishodovanja dozvole
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
17
18. UNUTARNJI RIZICI
• Ljudski potencijal-mogućnost da netko od članova
projektnog tima neće ispuniti svoj
zadatak(nedovoljno znanje, odlazak ključnih
kadrova).
• Marketinški rizik-jest rizik da projektni proizvod
neće imati dobar plasman na tržištu.
• Rizik kvalitete proizvoda-jest rizik da kvaliteta
proizvoda neće zadovoljiti korisnika.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
18
19. VANJSKI IZVORI RIZIKA
• Politički rizik- npr. povećanje poreza, carinske
restrikcije;
• Rizik tržišta radne snage-manjak radne snage
određene kvalifikacijske strukture za određeni
projekt;
• Meteorološki rizik-utjecaj vremena može poremetiti
projektni plan, utjecati na financijske troškove i
samu isplativost.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
19
20. REZULTAT PROJEKTA
• rezultat projekta je specifični, mjerljivi
proizvod projekta koji je rezultat izvršenih
planiranih aktivnosti
• aktivnosti dovode do nekoliko rezultata
• realizirani rezultati vode do cilja projekta
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
20
21. EVALUACIJA
• evaluacija je vrednovanje rezultata u odnosu na
unaprijed postavljene ciljeve
• provodi se na kraju projekta
• tijekom projekta mogu se evaluirati pojedine
aktivnosti (radionice, tribine …)
• kod dugoročnih projekata uputno je evaluaciju češće
provoditi
• uz pomoć evaluacije vidimo da li smo ostvarili ciljeve
projekta i da li se projekt odvijao na planirani način
(u slučaju odstupanja od planiranog, bitno je u
izvještaju navesti zbog čega se to dogodilo)
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
21
22. ODRŽIVOST PROJEKTA
• U kontekstu projekata koji se financiraju bespovratnim
sredstvima EU, održivost projekta (eng. sustainability)
označava nastavak djelovanja rezultata i ciljeva projekta
nakon formalnog završetka, odnosno nakon završetka
financiranja ugovornog tijela.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
22
23. ASPEKTI ODRŽIVOSTI
• Financijska održivost odgovara na pitanje hoće li
prijavitelj osigurati sredstva za replikaciju projektnih
rezultata, a katkad i aktivnosti nakon završetka
projekta. Primjerice, ako se u sklopu projekta razvija i
uvodi program za obrazovanje odraslih o pitanju i
provedbi projekata EU, ustanova mora objasniti kako će
osigurati sredstva za daljnju provedbu programa i
nakon završetka financiranja. Financijska održivost
može se osigurati daljnjom prijavom projekata na
fondove EU, komercijalizacijom dijela aktivnosti ili
prikupljanjem sredstava iz lokalnog/državnog
proračuna.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
23
24. ASPEKTI ODRŽIVOSTI
• Politička održivost objašnjava kako će prijavitelj
osigurati političku potporu provedbi projekta ili
ispunjenju njegovih ciljeva kada je to relevantno za
postizanje projektnih rezultata i njihovo održanje. Ako
je potrebno, treba navesti kako će provedba projekta
utjecati na pojedinu javnu politiku i obrnuto. Možemo
reći da je politička održivost postignuta kad nadležno
tijelo državne uprave administrativno i politički odobri
provedbu programa obrazovanja ili kada županija u
kojoj se provodi projekt pošalje zaposlenike na
edukaciju nakon završetka projekta.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
24
25. ASPEKTI ODRŽIVOSTI
• Okolišna održivost odgovara na pitanje utjecaja
projekta na okoliš i održivo upravljanje, pri čemu bi bilo
relevantno navesti da će svi edukativni materijali
umjesto u pisanoj formi biti dostavljeni u elektroničkoj
kako bi se uštedjelo na papiru.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
25
26. ASPEKTI ODRŽIVOSTI
• Administrativna održivost označava održavanje
administrativnih kapaciteta prijavitelja nakon provedbe
projekta kako bi se omogućila održivost njegovih
rezultata. Stoga je potrebno naglasiti da će svi
novozaposleni djelatnici ostati u timu i da će nastaviti
provoditi edukativni program nakon završetka projekta
ili objasniti kako će organizacija održati administrativne
kapacitete nakon provedbe.
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
26
27. Korisni linkovi za pretraživanje natječaja:
https://strukturnifondovi.hr/
https://udruge.gov.hr/vijesti/8
https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/
7. prosinca 2023.
RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA
Zvečaj
27